DATE

Sunday 25 January 2015

DIP n DIP IOI CITY MALL

GE-13,IOI City Mall Putrajaya.

Sabtu 17hb January 2015 yang lepas kami singgah untuk merasai manisan yang terdapat di Cafe Dip n Dip terletak di IOI City Mall Putrajaya.  Sharie dah lama mengidam sebenarnya nak makan kat DnD tapi disebabkan sebelum ni tiada cawangan terdekat maka Sharie memendam hasrat saja. Bila dapat tahu DnD dah buka kat IOI Sharie buat rancangan spontan untuk makan bersama adik-adik. Kebetulan adik perempuan Sharie seorang ni akan pulang semula ke Makkah untuk bekerja ,jadi Sabtu lepas ialah hari yang sesuai untuk meluangkan masa bersama dia.

MENU
Melihat pada menu DnD ni Sharie rasa peminat-peminat coklat mesti teruja nak order macam-macam .Maklumlah nafsu membuak-buak bila lihat gambar yang dihidangkan. Tapi bila Sharie tengok harga ,buakkan nafsu tu dah boleh kawal sikit hihi...Mahal la sikit sebab cafe ni guna Belgian Chocolate wei tak ke semangat nak makan! 

HOW TO ORDER
Ini cara-cara nak order menu kat DnD ;
1.Tutup mata anda.
2.Gerakkan jari telunjuk anda dimana-mana  dalam ruangan menu ini.
3.Berhentikan jari anda.
4. Buka mata dan baca item berada dibawah jari anda.
5. Dah boleh order tapi....
Sharie tak follow la cara ni sebab ikut budget RM kan hehe...

MOLTEN CAKE
Selepas 20 minit ,manisan yang ditunggu akhirnya sampai .Molten Cake ini sah delicious .Harga? tak ingat...kuang kuang kuang...
CARAMEL FRAPPE & CHOCOLATE FRIZZY(Name maybe Half Right)
Sharie perasan ramai yang minum caramel frappe dengan chocholate frizzy izzy ni. Maybe sebab gambarnya seperti memanggil-manggil untuk diorder dan sebenarnya sebab air ni memang sedap.
WAFFLE STICK
Waffle stick ni memang dicadangkan untuk order. Murah je RM10.00 boleh makan 2 orang tapi kepada coklat lover 1 stick tak cukup kot .Ada 3 pilihan coklat iaitu white chocolate, milk chocolate and dark chocolate. Sharie suka milk chocolate dan Alhamdulillah memang sesuai tahap menjilat jari. Sedap tau!
BROWNIES CREPE
Ini pula crepe bersama brownies. Crepe ini ditengah lapisannya ada brownies (kek coklat) hancur. Lepas tu dihias dengan sos coklat yang dicorakkan dengan awesome. Tapi Sharie lebih suka stick tadi. Ini harganya RM28.50.
CHOCOLATE WAFFLE & TRIPLE CHOCOLATE CREPE
Dan gambar ni ditangkap semasa tengah kami sibuk berborak. Terlupa nak snap sebelum makan jadi nampak lah tangan Wardina tengah swirling around the plate nak jilat coklat tu. Waffle dan crepe ni harganya RM17.00 .
PELANGGAN MENUNGGU TEMPAT DUDUK
Sharie ambil gambar ni bukan nak masukkan gambar suami dan adik pun tapi nak tunjuk pelanggan yang tengah tunggu sit . Kami lepak kat luar sebab luas tapi panas sikit. Sharie tak kisah asalkan dapat makan bersama adik-adik.Semua berebut nak makan dalam sebab ada air-cond .Haa satu lagi dicadangkan juga bawa air mineral sebab nanti muak pulak makan coklat banyak.

Jadi itu saja perkongsian Sharie pada kali ini. Shari akan cerita lagi kalau pergi makan-makan tempat yang best kat IOI City Mall Putrajaya ni. 
Wasalam semua.


No comments :

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...