DATE

Sunday 8 February 2015

PISANG GORENG CHEESE

Tadi lepas habis kerja terus terfikir nak beli pisang goreng cheese . Area Bandar Baru Bangi memang ramai yang jual pisang ni cuma nama dan banner je yang berlainan. Banner pula masing-masing tak nak kalah tau, pasti ada pelanggan yang parking tepi punya lah.

Bila banyak pilihan kuih,ramai la pelanggan yang datang kan. So Sharie decide pergi area seksyen 9 gerai dekat dengan kedai Melaka Kitchen. Memang si peniaga jual sebelah menyebelah .Sorang pakcik ni jual pisang cheese, makcik sebelah pula jual coconut shake,pisang cheese,pisang goreng dengan keropok leko.

At first nak pergi dekat pakcik tu tapi masa tu la ramai orang dan masa tu la pakcik tu busy nak goreng pisang .Sharie dah tangkap leleh ni so pergi je dengan makcik sebelah. So order la 1 set,sebelum ni pernah juga beli kat  macam-macam gerai dan Sharie dah rasa macam-macam topping tapi dengan makcik nie kelainan dia hanya tabur brown sugar sikit. Alhamdulillah memang sedap. Pilihan pisang pun sangat bersesuaian dengan rasa (tak tanya la pisang apa). RM6 untuk 9 ketul ,size pisang dlm sederhana je.

Beli jugak pisang goreng biasa sebab nak mix and match rasa la konon.Pisang goreng biasa pakai berlainan batter so rasanya ok jugak tapi tak sesedap yang macam dalam polisterin .

Sharie doakan makcik sentiasa diberikan rezeki yang murah dalam perniagaan . Macam tu la kalau berniaga kalau kita ikhlas dan peramah sure ada pelanggan yang akan datang lagi macam Sharie ni.

NGAP NGAP NGAP SEDAP

Pisang Goreng Cheese anda macam mana pula?

No comments :

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...