DATE

Sunday 12 October 2014

PHYTOCOL-ST UNTUK 'KAKI' MAKAN

Celik mata sahaja macam-macam makanan yang best boleh kita beli. Sanggup kemana saja asalkan nafsu makan boleh dipenuhi. Cakap je nasi lemak, nasi goreng, nasi kerabu, nasi dagang,roti canai, teh tarik uishh . Itu baru sarapan pagi belum lagi makan tengahari cukup mewah dengan pelbagai lauk pauk sampailah menu ke tengah malam . Betapa mewah dan bertuahnya tinggal kat Malaysia ni kan. Lebih happening lagi kalau kita tinggal kat KL sebab ada banyak restoran yang buka 24 jam. 

Fenomena ini rata-rata merangsang si 'Kaki' makan untuk mencuba makanan disana sini sehingga sukar untuk mengawal pemakanan. Di sebalik untungnya kita mampu menikmati semua ini,pernahkah semua sedar betapa banyak lemak dan kolesterol yang telah terkumpul di dalam tubuh kita?. 


Masa makan memang sedap dan lazat sehingga menjilat jari tapi kesan sampingan akibat makanan berlemak tadi tiada siapa yang sanggup menanggungnya. Nak reject makanan yang superduperlicious? Ia bagaikan sesuatu yang impossible!

Desserts Hard To Resist
Takkan Nak Buat Macam ni Pula?
Bagi individu yang sihat Persatuan Jantung Amerika mengesyorkan pengambilan kolesterol tidak melebihi 300mg sehari dan bagi mereka yang menghidap penyakit jantung pula disyorkan tidak melebihi 200mg sehari. Tapi kebanyakkan kita  tidak sedar yang mereka telah mengambil 3 kali ganda jumlah yang disyorkan . Dan ini pastinya akan memberi 'green light' untuk pelbagai penyakit datang kepada tubuh badan kita.
Antaranya, risiko seperti meningkatkan serangan jantung sehingga 15.6%,angin ahmar 11% ,dan juga penyakit lain seperti penyakit hati berlemak dan ketidakseimbangan hormon yang boleh menjejaskan fungsi seksual.(We dont want this for sure kan?)



2000 MG FITOSTEROL SEHARI


Jadi untuk sebab ini Shaklee pada tahun ini melancarkan suplemen PHYTOCOL-ST yang cukup istimewa di mana ia merupakan rumusan yang mantap menggabungkan beberapa jenis fitosterol di mana fungsi utamanya untuk mengawal paras kolesterol dalam tubuh kita. Menurut Dr.Bruce Daggy,Timbalan Presidan dan Ketua Pegawai Sains Shaklee Corporation, fitosterol difahamkan sebagai sterol dan stanol tumbuhan wujud secara semula jadi dalam kandungan yang sedikit dalam sumber makanan seperti buah-buahan ,sayuran,kekacang ,biji-bijian,legume,bijirin dan minyak sayuran.


Selain itu, kajian terhadap sterol tumbuhan oleh European Foods Safety Authority (EFSA) dilihat mampu mengurangkan kolesterol dalam darah dan boleh mengurangkan risiko penyakit  jantung koronari. Ia juga sangat penting untuk menjaga fugsi normal bagi membran sel badan kita menjalankan tugasnya di dalam tubuh. 

Struktur fitosterol adalah hampir serupa dengan kolesterol dan dengan pengambilan fitosterol ,ia akan bersaing dengan kolesterol untuk tapak penyerapan dalam sistem penghadaman. Hasilnya penyerapan kolesterol disekat dan akan disingkir keluar bersama-sama fitesterol. ini bermakna apabila kita mengambil jumlah fitesterol yang tinggi semakin kurang pula kolesterol yang akan diserap tubuh dan semakin tinggi peluang  untuk menurunkan paras kolesterol jahat LDL.   


200 Batang Lobak Merah Sehari?


Dr Bruce juga menyatakan Institut Kesihatan Kebangsaan Amerika mencadangkan pengambilan 2000mg fitesterol dalam diet harian bagi menurunkan paras kolesterol secara semula jadi. Pastinya suatu jumlah yang besar dan susah untuk kita melakukannya .Siapa di kalangan kita yang mampu makan 200 batang lobak merah, 70 keping roti gandum dan 425 biji tomato setiap hari,agak mustahil bukan?. Tapi dengan 2 tablet phytocol yang diambil dua kali sehari mampu memberikan anda jumlah fitosterol yang disyorkan.


Tambahnya lagi, para pengguna tak perlu risau dengan keselamatan produk ini sebab ia telah melalui lebih 80 kajian klinikal dan penerbitan  saintifik juga dilakukan untuk melaporkan tentang keberkesanan produk ini.
Saya sangat bencikan kolesterol!Phytocol adalah jawapan kepada bagaimana kita mahu kurangkan paras kolesterol. Umur muda atau tua bukanlah perbezaan kepada tahap kolesterol. Paling penting ialah penjagaan pemakanan dan mengamalkan cara hidup yang sihat contohnya selalu bersenam dan juga beriadah. Anda mempunyai pilihan untuk bertindak lebih bijak daripada kolesterol. Mahu mencuba?


FB PAGE : NUTRITIOUS VITAMIN SHOP

ADA HADIAH ISTIMEWA MENANTI ANDA JUGA!



No comments :

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...